Followers

Friday, November 14, 2014

in my shoes

Assalamualaikum.




I had gone through a terrible day today... Only Allah knows what i feel. Actually saya tak pernah bercadang nak post dalam blog anything yang tak berapa nak happy , yang sedih sedih, yang tak best tak best, tapi today i think i have too. Saya perlu blog ni untuk jadi teman bicara saat mereka tak lagi sudi mendengar. Saya tahu Allah always listen. Dan dia selalu ada untuk hamba hamba Nya. 



Tak mudah sebenarnya nak jadi saya. Tapi tak ada siapa pun faham sebab diorang bukan saya. Yang diorang tahu cuma cakap..jadi cakaplah apa pun. Namun inilah diri saya. Kenapa saya perlu puaskan hati orang untuk menjadi diri saya sendiri? Simple je la. Cuba letak kaki korang dalam kasut saya. Sakit? Ketat? Dan mungkin hanya dengan cara tu korang bole tengok dunia dari mata saya. Saat tu, cuba rasa kan apa yang saya rasa. Faham kan apa yang saya tempuh. Dan fikir kenapa saya jadi saya. 



Tak boleh? Susah? Tak perlu terlalu cepat menghakimi orang lain. Tak perlu nak memaksa. Saya tahu kemampuan saya sebab saya tahu diri saya. I just need some time. To take a break. To breathe in. I can't just do something that i think and i know i couldn't. Give me some time to try and let me be ready. And if the time has come, and i am ready, let me be me. 



Sedih gila ah. Jujur. Aku down. Dah la, nak tido.


Thank you for reading. 

No comments: