Followers

Thursday, November 27, 2014

as my heart shattered

Assalamualaikum.



Tomorrow is my sister's big day. She's my one and only sister and am happy for her. Allah Maha Kuasa lagi Maha Besar. Saat ini saya sedang di duga oleh Nya. Tapi saya harus kuat dan tak terus berada dalam kesedihan. I have to show my happiness in my sister's wedding. Tapi, jujur saya cakap , untuk laksanakan dua kerja dalam satu masa, in this situation, is not easy. Mungkin ada yang tak faham apa yang saya maksudkan dekat sini. If you read my previous post, saya ada
Beritahu yang saya perlu siapkan assignments and at the moment, i also need to play my role for the wedding. But both bukan masalahnya. The problem is, dugaan yang sedang melanda saya sekarang ni lah yang buat saya sukar nak laksanakan dua dua kerja tu. Allah tak akan menduga kita melainkan kita mampu hadapinya. Mungkin ada hikmah apa yang berlaku ni. I am just not figure out the reason why yet. 


Hari ni Khamis, 27 November. Sebulan lagi saya nak lalui final exam pulak. Ya Allah permudahkanlah. Kuat kan lah hambaMu ini Ya Allah. Tapi sebulan dari sekarang, banyak perkara yang perlu diselesaikan. Saya tak pasti mampukah saya nak buat semuanya? semuanya berubah dalam sekelip mata. Semuanya hilang dalam sekelip mata. Saya perlu kuat untuk bangun balik. Tapi bolehkah saya? Berat. :'( Allah had planned. And His plans are the best. Saya tau anything can happen mengikut kehendakNya. Mungkin Dia sedang menghukum saya. Mungkin Dia sedang menyelamatkan saya. Hanya Dia tahu apa yang terbaik buat saya. 


Mungkin saat saya ada 'semua' dulu, saya lupa pada Dia. Jadi Dia turunkan dugaan ini pada saya supaya saya ingat Dia. Ya Allah ampunkan hambaMu ini. Saya redha dengan takdir ni. Hari ni rumah mula penuh dengan jiran jiran, saudara mara, untuk memeriahkan lagi majlis kak long. Saya cuba untuk lupa tentang benda benda sedih tu sambil sambil layan tetamu dan buat apa yang patut. But deep inside my heart, no one knows i cried. I cried so hard just to feel relief for what had happened recently. Perkara ni betul betul buat saya hilang arah. Masa depan saya impian saya semuanya hilang macam tu je. Macam mimpi. Betul betul macam mimpi. Tapi ni bukan mimpi. Ini realiti. Realiti hidup saya yang tak pernah saya bayangkan akan terjadi. Redha ~



P/s: i really hope for a second chance. There always a second chance.


Thank you for reading.

No comments: