Followers

Wednesday, September 8, 2010

saya tak SOMBONG okay!

back in primary school...

"wei,raye ni gi umah kawan2 jom ....leman,sameon,fatimah,halimah,aisyah,fazilah,rokiah...blabla.."

"jom2...cop! fazilah? tak yah la...takut nk dtg...die cam sombong jerk.."

"erm"


hurm...i don't want to be hypocrite..i just being myself..
sometimes, mmg la saya suke dok library sorang2, gi kantin sorang2, tapi tak bermakne
saya sombong.
mane2 saya pergi mesti ade yang buat statement saya seorang budak sombong.
 

back in 2008... (if i'm not mistaken) - the end of the school years..

 "hey wats up?"

"eh aziey..hehe nothing's up lah..so, how r u doin'?"

"i'm doin' great! kat mne ni?"

"kat rumah la...mne lg..yela,bru abes SPM kn.. lepak dulu..."

"oh aah..same la.."

"wait..rasenye kte x penah ek borak tyme skola dulu.."

"oh really? erm...sbb kelas kn laen2..bese la tu.."

"dulu aku ingat ko sombong..."

"me? sombong? u gotta be kidding..tak lah aku pendiam kot..huhu"


so, what do ya think? hurm..being quiet doesn't mean i'am sombong.
Teringat kata-kata Ustazah Zulaila, guru bahasa Arab SMSSI, :


"penyesalan seorang pendiam, tidak sehebat penyesalan seorang yang terlanjur kata.."


oleh kerana orang pendiam kurang mengekspresikan perasaan mereka, jadi mereka sering dianggap kurang peka. Padahal, orang pendiam pun ada perasaan emosional, happy, sedih, marah. Cuma bezanye, mereka lebih cenderung meluahkan dengan cara menulis journal, melukis, atau menulis blog.

bagi saya,being alone adalah cara saya spend masa utk diri sendiri. kadang2, orang tak sedar , kita sangat2 abeskan mase dengan orang sekeliling, sampai takde mase utk diri sendiri.
tapi tak kesah la. pandangan setiap orang berbeza. saya perlu pandangan orang sekeliling terutama family n kawan2 utk muhasabah diri saya. Terima kasih semua! huhu

mintak maaf ye, kalau moody, saya mmg perlu waktu sendiri. I need some time to think, n to ponder upon my actions, it's time to muhasabah.




p/s: saya sayang diri saya, saya sayang anda semua....

No comments: