Followers

Tuesday, December 13, 2011

angan-angan bukan cita-citaku!



assalamulaikum .




alhamdulillah selesai sudah practical assignment . lame betul tunggu masa yang sesuai nak 'berdating' dengan Tuan Atras. finally dapat jugak kami berdating -.- finally dapat jugak kami setelkan practical assignment ni dengan jayanya! hehe . sebelum ni penah la masuk court cume tak penah berpeluang tengok prosedur yang real dalam court. tapi this time , kami semua (Guaman Syarie Tahun 3) berpeluang dan telah pun menyaksikan beberapa trial untuk syariah criminal cases di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam. JAKESS . (macam jakun tak? who cares kan). 


masa kecik - kecik dulu, saya penah berangan saya seorang peguam. kenapa tak doktor ke ek? tak pun doktor gigi doktor haiwan ke.. entah la. mungkin dulu saya fikir jadi peguam ni sangat cooool KOT. cool ?jalan macam  'act'. segak nau lettew kononnye. okayy. serius ni. memang cool kan. hari - hari berhitam putih. the blazers. the shoes. and everything from top to toe, cool kan? tapi ni sekadar persepsi saya masa kecik - kecik lah. noob lagi. masa tu mana saya tau kerja ni boleh bagi super tensi kepada sape - sape yang kurang ketabahan. (macam saya kot?) maksudnya, kalau tak ada minat yang betul - betul mendalam dalam bidang ni, toksah dok berangan - angan mat jenin nak bercool bagai. 


tapi kalau ade rezeki dan peluang, saya fikir nak teruskan belajar lebih tinggi untuk cita - cita sebenar yang terpaksa saya lupakan buat masa ni. nak story, tak tau mane nak mula. but its okay. ada rezeki, insyaAllah. kita kan hanya merancang, Tuhan yang menentukan. and of course i know that Allah knows best!

















note : masih tiada cita - cita untuk jadi seorang peguam. aigoo! -.-





good night. have a nice day ahead.
thank you for reading .

1 comment:

LIYANA MASTURA said...

wawww,lawyer-to-be:) congrats kak azie.hehe