Followers

Saturday, November 19, 2011

this morning


assalamualaikum.




pagi ni saya masih lagi dengan mood yang tak berapa nak happy. even saya dah cuba untuk tak terlalu banyak berfikir tentang tu. saya cuba sibuk kan diri buat assignment yang berlambak, baca buku untuk exam next week, keluar dengan kawan - kawan, macam - macam lah... tapi.. assignment satu pun tak siap lagi, baca buku pun tak sampai satu bab.. entah lah. mungkin hilang fokus. Ya Allah, permudahkanlah segala urusanku.


lepas subuh pagi tadi, saya ke taman. sekadar jalan - jalan dengan Pae sambil hirup udara segar. hope, dapatlah saya tenangkan fikiran sekejap. sempat jugak tengok matahari terbit. cantik. Subhanallah. lepak sekejap di tepi tebing lebuh raya Putra Nilai. banyak benda yang terlintas difikiran saat saya memerhati Nilai dari pandangan atas bukit. sekadar terlintas, jadi saya lupakan.


kami ke taman tak lama, sebab perut tiba - tiba sakit. sakit yang amat. baru saya teringat, saya tak makan apa - apa langsung semalam. ( boleh lupa? ) sebelum ni, tak pernah pulak saya lupa makan. sesibuk mana pun saya tetap akan makan. tak lengkap hidup saya kalau tak makan. tapi macam mana boleh lupa? Ya Allah. kenapa semuanya jadi tak kena sejak tu. balik dari taman Pae ajak beli sarapan. mudah - mudahan lepas makan perut akan okay. tapi.. sebaliknya. saya muntah lepas selesai makan sarapan. tak tau, apa yang tak kena dengan saya ni sebenarnya.. 



* * * * * * * * * * * * * * * *


tapi saya sedar, ia tetap memberi kesan mendalam pada diri saya. apa pun yang saya buat, perasaan tu tetap tak boleh hilang. saya dah cuba. mudah - mudahan Allah mendengar doa saya agar diberikan kekuatan.




thank you for reading .

3 comments:

rini syufini kamal said...

sad lah..... really sad.. saya plak nak ngis.. :'( awak kuatkan lah semangat............tak maulah sampai sakit2.... jgn paksa diri andai tak mampu... bila dipaksa ia pergi, awak akan sakit... biarkan ia singgah tanpa paksaan..nanti ia akan pergi juga tanpa paksaan.. :)

Anonymous said...

azie, nape ni dear? ade masalah ye. kuatkan hati k. berceritalah dgn kawan-kawan k. insya-Allah lama-lama akan heal the pain kalau asyik bercerita. nanti sampaikan dah kisah lagi nak bercakap tntg mslh tu sebb dan boleh hadapinye dah. pape pon take good care okay. love you sayang

aziey nasrudin said...

thanks darlings.. you girls make me stronger no matter how hard i feel inside..may Allah bless you! with love, aziey.